Reklama na Facebooku

Na Facebooku jest już co trzeci Polak! Możliwość docierania z komunikatem do większości użytkowników Internetu w naszym kraju to marzenie każdego marketera – teraz to już możliwe! Wystarczy reklama na Facebooku i nasza firma może zacząć pozyskiwać klientów – co więcej, dotyczy to zarówno firm lokalnych jak i ogólnopolskich! Dzięki swej elastyczności Facebook pozwala działać właściwie w każdej branży – zarówno B2B jak i B2C, dużej i małej, handlowej i usługowej. Reklama na Facebooku może realizować cele miękkie takie jak public relations czy zwiększanie świadomości konsumentów dotyczącej marki, lecz nadaje się również dla realizacji twardych celów biznesowych, leadów, konwersji, czy pozyskiwania ruchu na stronie. Wszystko zależy od tego, czego potrzebuje Twoja firma!

A to jeszcze nie wszystko – możesz docierać do konkretnych grup odbiorców charakterystycznych pod względem demograficznym, lokalizacyjnym, ludzi o konkretnych zainteresowaniach lub w określonej sytuacji życiowej (np. młodzi rodzice, osoby po przeprowadzce czy pary przygotowujące się do ślubu). Możesz mówić do swoich aktualnych klientów lub pozyskiwać nowych odbiorców. Wszystko przed Tobą!

Reklama na Facebooku

Dlaczego Facebook to świetne medium reklamowe?

  • ponad 13 milionów Polaków w jednym miejscu
  • niski próg wejścia – budżet od 2 zł dziennie
  • efekty uzyskiwane na Facebooku i poza nim
  • różne cele reklamy na różne potrzeby
  • mała konkurencja i koszty zazwyczaj niższe niż w wypadku Google AdWords
  • zróżnicowane formaty reklamowe możliwe do zastosowania w wielu sytuacjach
  • rozbudowane targetowanie – możliwość docierania do konkretnych odbiorców
  • remarketing – docieranie z ofertą do osób, które odwiedziły stronę i już nas znają!
  • możliwość wyświetlania oferty tylko osobom zainteresowanym określonym tematem
  • możliwość docierania z reklamą do konkretnych osób (np. dotychczasowych klientów)

 

Dlaczego za to płacić, skoro Facebook jest za darmo?

To proste! Jeśli robisz coś świetnie, to trzeba to tylko pokazać Twoim klientom, zainteresować ich, zaprezentować im produkt czy usługę, bo oni po prostu jeszcze Cię nie znają – i tutaj pojawia się potęga reklamowa Facebooka, bo nie dość, że możesz dotrzeć do tych ludzi bez rujnowania budżetu, to na dodatek możesz zwracać się do takich osób, które najprawdopodobniej zainteresuje Twój komunikat ze względu na zainteresowania (np. sport czy podróże), charakterystyczną grupę, którą reprezentują (np. osoby zaręczone czy młodzi rodzice) czy fakt, że już cię znają (remarketing na podstawie danych z Twojej Strony). Facebook Ads to potężne i niezwykle skuteczne narzędzie reklamy internetowej, jednak ze względu na powszechny i darmowy dostęp do Facebooka firmy często nie potrafią dostrzec i wykorzystać drzemiącego w nim potencjału.

 

reklama FB ads

 

Komu najbardziej opłaca się reklama na Facebooku?

  • branża e-commerce (sklepy internetowe)
  • strony internetowe o dużym ruchu
  • duże firmy z małym gronem fanów
  • duże fanpage o małym zasięgu organicznym
  • firmy z ofertą produktów niszowych i hobbistycznych
  • firmy lokalne poszukujące klientów w konkretnym regionie
  • firmy z dużą bazą kontaktów (np. klientów czy kontrahentów)
  • firmy z kategorii lifestyle, design, moda, podróże i podobnych

 

Kiedy lepiej zlecić działania reklamowe agencji?

Jeśli Twój miesięczny budżet to co najmniej 500 zł, to już zauważysz różnicę pomiędzy efektami uzyskiwanymi samodzielnie, a naszą optymalizacją. Nasze wynagrodzenie stanowi procent budżetu reklamowego, wiec to Ty decydujesz ile nam płacisz 🙂 Im większy budżet, tym wyraźniej widoczne będą różnice w efektach uzyskiwanych przez amatorów i profesjonalistów, tym samym skorzystanie z pomocy agencji będzie coraz bardziej zyskowne. Jeśli wydajesz mniej niż 500 zł miesięcznie, ale robisz to regularnie, to zamiast zlecać nam działania rozważ uczestnictwo w szkoleniu lub indywidualne konsultacje online z tego zakresu. Taki jednorazowy wydatek bardziej Ci się opłaci, zdobyta wiedza szybko zaprocentuje, a Twoje CV wzbogaci się o kolejną pozycję 😉